woensdag 13 januari 2010

Heuts Automaterialen

Heuts Automaterialen bouwt aan de toekomst
Groei is noodzakelijk; stilstand betekend achteruitgang. Heuts houdt zich dagelijks bezig met in- en verkoop van automaterialen en branchevreemde producten. In totaal zijn dat meer dan 80.000 verschillende artikelen. De nadruk ligt hierbij op de brede productlijnen en een gevarieerd assortiment.
Medio 2006 heeft Heuts het callcenter in gebruik genomen. Hier probeert Heuts al haar kennis en kennis te centraliseren zodat men kan anticiperen op de vragen van onze klanten. Hier zitten altijd minimaal 10 callcenter medewerkers voor vakhandel en particuliere klanten klaar om vragen te beantwoorden. Het callcenternummer is 045-5222525.
 
Heuts werkt intensief samen met een aantal branchegenoten zoals oa Slager Automaterialen en Koskamp automaterialen. Diverse activiteiten (zoals inkoop) worden gebundeld waardoor lager prijzen kunnen worden bedongen en overheadkosten worden gereduceerd.
Heuts zet zich ook in voor sterke garageformules zoals Autofit, Bosch Carservice, Profile Tyre Center en ANWB.
 
 
Wereldwijde inkoop
Op het gebied van inkoop is Heuts Automaterialen zowel op de Nederlandse als de buitenlandse markt actief. Het belangrijkste criterium hierbij is de verhouding tussen kwaliteit en prijs. Door de gestage groei van het bedrijf in de afgelopen 20 jaar is het inkoopvolume navenant toegenomen, waardoor er een goede prijs kan worden bedongen. Het wil overigens niet zeggen dat voor die tijd niet werd geïmporteerd. Integendeel, vanaf het eerste jaar zijn de landsgrenzen overschreden op zoek naar nieuwe producten en leveranciers.
De import van onderdelen, accessoires en gereedschap strekt zich uit van Ierland, Duitsland, Spanje, Italië tot Taiwan en China. Heuts Automaterialen is ervan overtuigd dat een eerlijke en duurzame relatie met leveranciers in binnen- en buitenland essentieel is voor succesvolle inkoop. Waar een goede prijs niet perse de laagste prijs hoeft te zijn. Heuts is inmiddels al ruim vijftig jaar een vertrouwde speler op de Limburgse en Noord-Brabantse automotivemarkt. De naam staat voor kwaliteit. En dat imago wil Heuts, nu en in de toekomst, hoog houden. Er worden niet voor niets auto-onderdelen van gerenommeerde A-merken zoals Bosch, SKF, Monroe, Hella etcetera geleverd.
 
 
De afzetmarkten
Heuts kent drie verschillende afzetmarkten: de particuliere markt de vakhandel/groothandel en de exportmarkt.
- De particuliere klant kan terecht in een van de 14 ruime winkels. Vooral voor accessoires en branchevreemde artikelen is de particuliere markt belangrijk, maar ook onderdelen en gereedschap worden door de particuliere klant afgenomen.
- De vakhandel/groothandel bestaat voornamelijk uit garages, autodealers en aanverwante bedrijven. Het totale klantenbestand van deze afzetmarkt bestaat uit meer dan 1500 bedrijven. Speciaal voor deze markt heeft Heuts Automaterialen een geautomatiseerd bestelsysteem ontwikkeld www.heuts.nl Uit de digitale catalogus kunnen zij onderdelen op zoeken en direct bestellen uit alle vestigingen van Heuts. Mocht geen van de Heuts vestigingen het artikel op voorraad hebben, dan kan de klant het onderdeel rechtstreeks bij een van de aangesloten leveranciers bestellen.
Via de computer krijgt de klant informatie over prijs, voorraad en levertijd. De bestelde goederen worden zes maal per dag gratis bezorgd.
Op deze manier is de service van Heuts 24 uur per dag, zeven dagen in de week voor de klant beschikbaar. Deze doelgroep wordt door middel van gerichte mailings, folders en per fax geïnformeerd.
- De exportmarkt wordt steeds belangrijker voor Heuts Automaterialen. De gunstige geografische ligging ten opzichte van Groot-Brittanië, Duitsland en België werkt in Heuts’ voordeel. Ook verder gelegen gebieden behoren inmiddels tot de exportmarkt van Heuts Automaterialen.
 
 
Reclame & Marketing
Heuts Automaterialen heeft een eigen Reclame en Marketing afdeling. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van het bedrijf in de meest brede zin van het woord.
De reclameafdeling beschikt over diverse grootformaat printers en snijmachines waardoor snel exterieurs, posters, autobeletteringen en promotionele borden/ displays kunnen worden geproduceerd. Niet alleen voor Heuts maar ook voor haar klanten.
Daarnaast worden op de reclame afdeling diverse kranten ontwikkeld voor Heuts maar ook voor andere partijen. Maandelijks worden meer dan twee en een half miljoen kranten gedrukt met verschillende titels zoals de Heutskrant, Autofit-Zuid, Bosch Car Service, Technoshop en de Slagerkrant.
Ook mailings, kalenders, nieuwsbrieven, advertenties, TV/radio commercials, promotieartikelen etc etc worden door hier voor Heuts of andere klanten voorbereid.
Door de beschikking te hebben over een interne reclame afdeling is het mogelijk nieuwe producten optimaal onder de aandacht van de consument te brengen. De markt wordt door Heuts nauwkeurig bestudeerd zodat er adequaat en flexibel op nieuwe kansen kan worden gereageerd.
Het doel van al deze reclame-inspanningen is zowel de particuliere als de zakelijke markt te benaderen om het marktaandeel jaarlijks te vergroten zodat expansie in de toekomst gewaarborgd blijft.
Door de opgebouwde expertise en diverse investeringen is deze reclame afdeling een full-service reclamebureau geworden met diverse opdrachtgevers en verschillende deciplines.
 
 
Internet en automatisering
Om een goed en helder inzicht te krijgen, in de dagelijkse gang van zaken en elke dag de verschillende bedrijfsactiviteiten te kunnen controleren en te verbeteren, is automatisering noodzakelijk. Heuts vervult op automatiserings-gebied een pioniersrol binnen de automotive branche. Zes experts op het gebied van computer hard- en software zijn dagelijks bezig met innovatie en aanpassing van het computersysteem. Speciaal voor de vakhandel-klanten heeft Bert Heuts al medio jaren '80 een geautomatiseerd bestelsysteem ontwikkeld. Tegenwoordig kunnen circa 1.500 klanten uit de vak- en groothandel via een persoonlijke inlogcode online een keuze maken uit 100.000 auto-onderdelen en aanverwante producten en direct bestellen. Mocht geen van de Heuts vestigingen het artikel op voorraad hebben, dan kan de klant het onderdeel rechtstreeks bij een van de aangesloten leveranciers bestellen. Via de computer krijgt hij informatie over prijs, voorraad en levertijd.
Inkoop, administratie en verkoop worden getoetst aan snelheid, efficiency, kosten en kwaliteit en waar mogelijk verbetert of veranderd.
Ook de komst van Internet was een belangrijke stap voorwaarts voor Heuts. Niet alleen zijn tegenwoordig alle prijzen voor iedereen transparant, nu kan Heuts het complete assortiment aan iedereen wereldwijd zeven dagen per week vierentwintig uur per dag digitaal aanbieden. De vakhandel gebruikers hebben eigen inlogcodes waarmee ze elke moment van de dag online kunnen bestellen, historie opzoeken en levertijden kunnen bekijken. De particuliere consument kan nieuwe acties bekijken, artikelen zoeken en technische informatie opvragen.
Het Internet adres www.heuts.nl is door de vele reclame inspanningen inmiddels een bekend begrip waar veel gebruik van wordt gemaakt
 
 
 
Logistiek en expeditie
Bestellingen worden door de bezorgservice van Heuts vijf keer per dag gratis aan de vakhandel klanten in Limburg en Brabant bezorgd. Het wagenpark bestaat uit bestelauto’s, busjes en vrachtwagens. Zes maal per dag vertrekken vanuit de filialen verschillende routediensten. Artikelen worden bij de klant binnen het uur bezorgd. Door het ingenieuze logistieke systeem worden zowel de filialen als de vakhandelklanten op een kostenverantwoorde manier bevoorraadt. Hiermee brengt Heuts het complete magazijn letterlijk voor de deur van de garagist.
Mocht een artikel niet voorraadhoudend zijn dan nog kan het artikel, ongeacht het volume, binnen 48 uur bij de afnemer worden bezorgd.
Door de ingebruikname van het nieuwe expeditiecentrum in Hoensbroek zullen goederen in de toekomst nog efficiënter en sneller op plaats van bestemming zijn.
 
één nummer voor alle filialen: 045 - 522 25 25

Geen opmerkingen:

Een reactie posten